Ketiak Berbau Dan Hitam


Mengapa warna kulit di sekitar ketiak gelap? Benarkah mencukur bulu ketiak dan pemakaian deodorant boleh membuatnya bertambah gelap?

Secara fizik kulit di sekitar ketiak memiliki pigmen yang berbeza dari kulit disekitarnya. Inilah yang menyebabkan tampilannya lebih gelap. Ketidakseimbangan hormon juga merupakan salah satu penyebab menghitamnya daerah ketiak.

Selain faktor genetik, kulit ketiak juga dapat berubah warna kerana reaksi zat merkuri yang terkandung pada deodoran jenis roll-on. Deodorant yang mengandung alkohol juga boleh menyebabkan iritasi sehingga terjadi hiperpigmentasi yang berakibat pada hitamnya daerah ketiak. Oleh kerana itu, Anda harus lebih selektif memilih deodorant.

Bila anda termasuk golongan yang suka mencukur bulu ketiak dengan mencabutnya, yang akan terjadi pada ketiak anda iaitu iritasi menyebabkan kulit permukaan ketiak menipis.

Karena adanya rangsangan iritasi setiap harinya, kulit ketiak secara cepat menimbulkan penebalan kulit di area tersebut.

Akibatnya kulit ketiak menjadi hitam dibandingkan area sekitarnya. Selain itu penyebab lain kulit permukaan ketiak hitam adalah pemakaian deodorant atau bedak khusus ketiak adalah punca pada perubahan warna.

Hal seperti ini penyebabnya bukan kerana deodorantnya atau bedaknya, tetapi sisa-sisa yang tertinggal kemudian diubah oleh bakteri adalah punca utama perubahan warna di ketiak.

Adakah anda bermasalah dengan ketiak anda? 
Jangan Risau!

>>>Gunakan MAGIC BODY SLIM SOAP! segalanya akan dapat dirawat dengan sebersihnya malah baunya yang sangat wangi. :)

PM / WhatsApp untuk sebarang pertanyaan :
+6 018 215 2757
+6 018 215 2757
+6 018 215 2757

#sabunmagic
#wangi
#beautysecret
#terbuktiberkesan


0 comments:

Post a Comment

 
Home | MaskerVagina | MBSSoap | FeminineWash| About Us | Contact Us

Copyright © 2009 JamuSusukDara BeautySecret |Designed by Templatemo |Converted to blogger by

Usage Rights